Uthyrning

Rätt hyresgäst på rätt plats bidrar till hela området och skapar liv och rörelse i staden.

Att hitta en hyresgäst, det kan vem som helst. Att hitta rätt hyresgäst för rätt handelsplats – inte så många. Vi kan det. Med hjälp av magkänsla, hjärta, hjärna, erfarenhet och blick för vad som är rätt för just dina lokaler. 

Vi hjälper dig oavsett om det gäller konceptualisering, pop up-butiker, nyuthyrning, omförhandling, utvärdering, eller som sagt att hitta rätt hyresgäst. 

Vi kan det här.

  • Konceptualisering
  • Nyuthyrning
  • Omförhandling
  • Utvärdering

Vår uthyrningsprocess

Även om hjärtat och magkänslan är med är en process nödvändig. Vår uthyrningsprocess består av fem steg som alla är viktiga. I vårt uthyrningsarbete har vi ett större mål än att bara fylla våra uppdragsgivares lediga lokaler. Vi vill hitta rätt hyresgäst till lokalen och läget, för att skapa långsiktiga samarbeten både för oss och för våra kunder. 

1. Uppstart
Uppstarten är viktig för insamlingen av data och inte minst förväntningar från uppdragsgivaren.

2. Marknad
Detta arbete innebär faktainsamling och analys av marknaden och objektet.  

3. Idé och plan
I detta steg sammanställs marknadsinformationen till en plan för uthyrningen.

4. Genomförande
Detta steg innehåller själva uthyrningen. Arbetet baserar sig på urval och målgrupper som finns i planen. 

5. Förvaltning
Förvaltningen är otroligt viktig. Överlämningen från och ambitionen efter ett utvecklingsprojekt avgör framgången på sikt.

Du når oss på +46 (0)8-34 54 55
eller info@optimalprogress.se

Du hittar oss på Sveavägen 47, 4 tr
113 59 Stockholm